Sdružení pro Místní Správu

vÍTEJETE NA STRÁNKÁCH 

Sdružení pro Místní Správu

Sledujte nás i na:

Milí přátelé,      
červnové jednání Zastupitelstva Středočeského kraje o petici za záchranu barokního mostu v Květnici odkrylo některé zde panující nesrovnalosti. To nás přivedlo k úvaze nabídnout Středočechům zajímajícím se o regionální politiku, bez možnosti uplatnit se v etablovaných stranách, „last minute“ v sestavení ad hoc krajské kandidátky.     
Barokní most v Květnici je modelovým příkladem projekce rozmanitých střetů, ambicí, obav, selhání i znovunalezení východisek. Zdaleka se nejedná jen o konflikt zájmů na zbourání či zachování památky, ale také např. o otázky autonomie gescí koaličních politických stran na krajské úrovni. 
Kauza se velmi podobá příběhu dobříšského mostu, který jsme řešili v roce 2020. Zpočátku byla také velmi složitá, ale v klíčovém okamžiku se podařilo strany přesvědčit, aby přijaly věcnou argumentaci a shodly se napříč krajským politickým spektrem.   
  

Obdobně by tomu mohlo být i v dalších dvou oblastech, které jsou na regionální úrovni v popředí našeho zájmu: 

dostupnost bydlení (připravujeme krajský garanční fond s nabídkou využití pro majitele prázdných bytů, podporujeme obce v investicích z komponenty 2.10 Národního plánu obnovy),  

optimalizace developmentu (v současném trendu rychlého rozvoje některých obcí akcentujeme péči o občanskou vybavenost, infrastrukturu a pracovní příležitosti).            

O záměru spojeném s nabídkou účasti ve volbách jsme informovali úzký okruh přátel a vzhledem k jejich zájmu jsme 11.7. zaregistrovali krajskou kandidátku s 10 uchazeči. Nyní bychom ji potřebovali rozšířit na počet 65. Lhůta pro doplnění končí za týden. Prosím, zda byste zvážili tuto příležitost a podpořili vznik platformy pro konstruktivní jednání s vedením Středočeského kraje.      

O případném zájmu mne prosím informujte do 19. července 2024 na e-mail pavel.vermach@seznam.cz. Zároveň prosím o rozšíření této nabídky v okruhu Vašich známých.      

Projekt „Středočeský kraj“ je bez sponzorů a placené reklamy; rozpočet kampaně činí 0,- Kč.   

Hezké letní dny
 
Pavel Vermach